افزایش شدید تجارت روسیه و چین

مسکو اعلام کرد که حجم تجارت بین روسیه و چین امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» اعلام کرد «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر روسیه چند روز قبل گفت، تجارت بین روسیه و چین امسال به رشد خود ادامه داده است و در ۹ ماه اول به ۱۲۹ میلیارد دلار رسیده است.

معاون نخست‌وزیر چین که از طریق لینک ویدئویی در بیست و ششمین نشست عادی بین روسای دولت چین و روسیه صحبت می‌کرد، گفت که گردش مالی تجاری در سه فصل اول نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

چرنیشنکو اظهار داشت: چین شریک تجاری کلیدی ما است. با وجود چالش های خارجی، روابط ما در همه جهات در حال توسعه است. وظیفه اصلی برای دوره آینده، تحکیم پویایی مثبت رشد تجارت است.

این مقام تاکید کرد که شراکت دو طرف در زمینه های مختلف شاهد پویایی و حرکنت قدرتمندی است و روسیه می خواهد برای توسعه بیشتر روابط خود با چین تلاش کند.

افزایش شدید تجارت روسیه و چین

در ماه سپتامبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه از روابط قوی اقتصادی با پکن استقبال کرد و عنوان داشت که در سال ۲۰۲۱ تجارت روسیه و چین به رکورد ۱۴۶ میلیارد دلار رسید.

در اوایل سال جاری، سفیر پکن در مسکو نیز ابراز امیدواری کرد که تجارت دوجانبه در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. وی تاکید کرد: همکاری‌های اقتصادی با وجود چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹، رکود اقتصادی جهانی و شرایط دشوار بین‌المللی و منطقه‌ ای نتایج بسیار خوبی از خود نشان داده است.

پایان/

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =